T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager bij overheden

interim manager bij overheden

Werkervaring interimmanager

ERVARING
2008-heden Interim hoofd Vergunningen en Handhaving gemeente Loon op Zand

2007/2008 Interim hoofd BWT en RO gemeente Loon op Zand.

2007 Interim Teamleider Ruimtelijke Ordening, tevens plaatsvervangend afdelingshoofd Ruimtelijke Zaken nieuwe gemeente Binnenmaas/’s-Gravendeel
• Integrale leiding over de clusters Ruimtelijke Ordening, Milieu en Planontwikkeling.
• Samen met afdelingshoofd opzetten en structureren van de afdeling Ruimtelijke Zaken i.v.m. de start van de nieuwe gemeente per 1.1.2007 na gemeentelijke herindeling.
• Vormgeving balieconcept Ruimtelijke Zaken.

Coaching teamleider Burgerzaken nieuwe gemeente Binnenmaas/’s-Gravendeel.
• Ondersteuning teamleider bij het structureren van het team Burgerzaken i.v.m. de start van de nieuwe gemeente.
• Sturen op vergroting leidinggevend repertoire teamleider.

Mede helpen vormgeven dienstverleningsconcept nieuwe gemeente Binnenmaas.

Procesmanager gronduitgifte t.b.v. grootschalige bedrijfsterreinontwikkeling in westelijk Noord-Brabant (zie 2006).

2006 Adjunct-directeur ad interim van de afdeling publiekszaken gemeente Binnenmaas.
• Plaatsvervangend directeur publiekszaken.
• Dagelijkse integrale aansturing Team Realisatie, Onderhoud en Beheer (beheer en onderhoud infrastructurele en civieltechnische omgeving), Team Burgerzaken, Serviceteam (klachtbehandeling openbare ruimte) en Team Wet Voorzieningen Gehandicapten.
• In het bijzonder personeelszorg medewerkers afdeling gedurende proces van gemeentelijke herindeling.

Procesmanager gronduitgifte t.b.v. grootschalige bedrijfsterreinontwikkeling in westelijk Noord-Brabant
• Structureren van de bouwplanaanvraag en –toetsing.
• Afstemming met andere bijzondere (milieu)wetgeving.
• Afstemming tussen ontwikkelmaatschappij en betrokken overheden.
• Voorzitter Kwaliteits Team i.v.m. borging kwaliteit bedrijvenpark.
• Standaardisering en kwaliteitsborging verkoop- en optie-overeenkomsten.

2005 Evaluatie-onderzoek naar het functioneren van de dorpsraad Heerjansdam (pilot) in de gemeente Zwijndrecht.
• Onderzoek naar en advies over de organisatorische inbedding.
• Advies inzake het gebruik van de “goede elementen” van de pilot t.b.v. de verdere ontwikkeling van het concept van wijkgericht werken

2004 – 2005 Manager Unit Woondiensten bij een middelgrote woningcorporatie in de Randstad.
• Strategische en taktische aansturing unit (4500 wooneenheden, 15 fte)).
• Aansturing drie operationele unit-coördinatoren (verhuur, techniek, leefbaarheid).
• Ontwikkeling begroting en jaarplan 2005.
• Lid concern-MT.
• Betrokken bij herstructureringsoperatie Grote Steden Beleid.
• Betrokken bij opstelling nieuw functiehandboek (CAD-systeem).

2003 Hoofd Afdeling Bouwen Milieu Handhaving van de gemeente Reimerswaal
• leiding geven aan de afdeling BMH;
• verbeteren van de afstemming tussen de clusters Milieu en Bouw- en Woningtoezicht;
• implementeren van een cluster handhaving en een systeem van integrale handhaving;
• bevorderen van een adequate procesgang binnen de afdeling.

2003 Dorpscoördinator Heerjansdam, gemeente Zwijndrecht, i.k.v. gemeentelijk herindelingstraject.
• starten met de activiteiten van de Dorpscoördinator;
• een bijdrage leveren aan het opzetten en vormgeven van de dorpsraad Heerjansdam;
• organisatorische inbedding van het “product dorpsraad” in gemeentelijke organisatie als variant op wijkgericht werken,.


2002 Hoofd Ruimtelijke Ontwikkeling, gemeente Cromstrijen
• leiding geven aan de afdeling
• opstellen en bewerken jaarplanning
• doorlichten werkprocessen en werkwijze met het oog op stroomlijning, een effectieve taakverdeling en efficiënte werkmethode (met name bouwvergunningentraject);
• adviseren sectorhoofd, B & W en Raad m.b.t. ruimtelijke ontwikkelingen en deelnemen aan de relevante overleggen.

2001-2002 Co-manager Ruimtelijke Ordening, gemeente Hillegom
• coördineren van diverse projecten op ruimtelijke ordeningsterrein;
• structureren en beschrijven van werkprocessen;
• coaching afdelingshoofd.

2000-2001 Facilitair manager, gemeente Schouwen-Duiveland (12 medewerkers, 1 bureauhoofd en 1 clustercoördinator)
• verantwoordelijk voor Documentaire Informatie Voorziening, Gemeentearchief, Huishoudelijke dienst, Repro en Inkoop, Secretariële ondersteuning van de sectoren, Inrichting/beheer/exploitatie/onderhoud van gemeentelijke gebouwen en nieuw gemeentehuis
• beheren van diverse budgetten (totaal 7 miljoen)
• lid werkgroep gemeentelijk intranet; projectleider project "digitalisering gemeentelijke informatievoorziening"

1997-2000 Sectormanager Externe Contacten en Voorlichting, gemeente Schouwen-Duiveland
• rechtstreeks aansturen hoofden Burgerzaken, Bouw- en Milieuzaken en Sociale Zaken, alsmede 7 medewerkers Bedrijfsbureau
• integraal manager frontoffice; coördineren frontoffice (uitvoering) en backoffice (link leggen en onderhouden naar de beleidsvelden welzijn, onderwijs, grondgebiedzaken en openbare orde)
• verantwoordelijk voor ontwerp, inrichting en bedrijfsvoering van een tweetal gemeentelijke servicepunten (uitvloeisel van gemeentelijke herindeling)
• sectorale en concernverantwoordelijkheid voor opzetten van een dorpsradenstructuur (strategisch concept) en contacten met dorpsraden (dienstverlenings- c.q. klantgerichtheidsconcept)

1994-1996 Gemeentesecretaris, gemeente Middenschouwen (25 medewerkers)
• secretaris Technische Dienst Bruinisse en Middenschouwen
• secretaris Commissie voor de bezwaar- en beroepschriften
• begeleiden complexe planologische en welzijnsvraagstukken, deels vanuit een projectmatige werkstructuur


1991-1994 Hoofd Algemene Zaken, gemeente Middenschouwen (6 medewerkers)
• plaatsvervangend gemeentesecretaris en plaatsvervangend secretaris commissie voor de bezwaar- en beroepschriften
• beleidsadvisering op terreinen Ruimtelijke Ordening, Dorpsvernieuwing, Welzijn en Onderwijs
• begeleiden bijzondere projecten, waaronder het in samenwerking met dorpsraden opstellen en uitvoeren van dorpsplannen

1988-1991 Beleidsmedewerker afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, gemeente Borsele.
• opstellen bestemmingsplannen en dorpsplannen (18 dorpskernen);
• begeleiding van planologische bouwplanprocedures

1986-1988 Beleidsmedewerker VROM, gemeente Reimerswaal.
• Opstellen beleidsadviezen.
• Begeleiden bouwplanprocedures waaronder afstemming met bouw- en woningtoezicht.

1982-1986 Administratief medewerker, gemeente Sint-Philipsland
• Uitvoeren bijzondere wetgeving.
• Archiefmedewerker.


Opleiding interimmanager

OPLEIDING

1999-2007 Diverse cursussen/trainingen, zoals:

• veranderingsmanagement;
• projectmanagement;
• omgaan met dilemma´s in het vak van interim-management;
• logistiek management;
• kennismanagement;
• borging van behaalde resultaten i.k.v. interim-management;
• mediation;
• trainingen gesprekstechnieken.

1999 Leergang "Professioneel Leiderschap".


1996 Leergang "Management bij Overheid en Non-profit Organisaties".


1989 Hoger Bestuurs Ambtenaar, differentiatie ROV (Bestuursacademie).


1985 Bestuurs Ambtenaar (Bestuursacademie)


1981 VWO



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PERSOONLIJKE KWALITEITEN
Echte peoplemanager. Doorzetter. Praktische inslag en gedegen vakkennis. Breed inzetbaar. Tevens goede beleidsontwikkelaar. Houdt organisatiedoelen voor ogen.


 beschikbaar?