T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marcom- en Veranderingsmanagement

Marcom- en Veranderingsmanagement

Werkervaring interimmanager

1989 – 1990
Koninklijk Nederlands Watersport Verbond
Bondscoach Olympische Windsurfselectie

1990
RBG Adviesgroep (HR-consultancy)
Junior Consultant

1991 – 1995
FHV/BBDO (communicatieadviesbureau)
Van Junior Account Coördinator tot Account Manager.
Klanten o.a.: Fiat, Douwe Egberts Van Nelle tabaksmij.,
Agio sigaren, Kortman Intradal, Apple, Henkel, Wella,
Sara Lee/D.E. - Int., Motorola, Friesland Dairy Foods.


1995 – 2004
Benjamens van Doorn - Euro RSCG
(communicatieadviesbureau)
Van Account Manager tot Managing Director.
Klanten o.a.: Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (Campagne: ‘Werken bij het Rijk’), Peugeot, Philips, Intel, Bloemenbureau Holland,
FBTO, Heinz Int., Kraft Foods Int., Visa Card Services,
Belastingdienst, Burger King.

2004 – 2007
Samenwerkende Dirk van den Broek Bedrijven
Hoofd Communicatie
Eindverantwoordelijk voor Marketingcommunicatie en Marketing PR van (supermarkt)formules Dirk van den Broek, Bas van der Heijden en Digros, Dirx drogist en Dirck III slijterijen. Mede verantwoordelijk voor formulemanagement van betreffende formules. Verantwoordelijk voor Corporate Communicatie van de holding en arbeidsmarktcommunicatie van holding en formules.

Sinds 1 April 2007
Directeur/eigenaar
Consultancy op gebied van
Interim-, Marcom-, en Veranderingsmanagement.
Grootste projecten:
-Als kwartiermaker verantwoordelijk voor het opzetten van een publiek/private citymarketingorganisatie voor Amsterdam Zuidoost: organisatie, financiering, concept & strategie.
-Ontwikkelen en uitrollen van een talentontwikkelingsprogramma voor de Stichting Topschaatsen Haarlem.
Recent gelanceerde proposities:
-Brandaris-sessies: Vernieuwende vorm van veranderingsmanagement waarbij in zeer korte tijd het fundament voor een succesvol veranderingsproces gelegd wordt.
-SpeedBranding: Methodiek die snel en efficiënt de kernwaarden van een merk in kaart brengt en daaraan concrete actiepunten voor marketing en communicatie koppelt.


Opleiding interimmanager

1976 – 1982
VWO - Ludgercollege, Doetinchem. Diploma behaald.

1982 – 1989
Doctoraal Bedrijfseconomie - Rijksuniversiteit Groningen.
Afgestudeerd. Hoofdvakken:
- Marketing Management
- Marketing van Diensten
- Consumentengedrag en Communicatie
- Management van Projectorganisaties
- Strategische Marketing

1999
VEA Agency Leadership

2000 – 2002
Diverse business courses, IMD, Lausanne



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Creatief, vernieuwend, menselijke maat, doelgericht, procesmatig.

Talenkennis interimmanager

Nederlands
Vloeiend in woord en geschrift

Engels
Vloeiend in woord en geschrift

Duits
Vloeiend in woord en goed in geschrift


Overig

Nevenactiviteiten

1984 – 1988
Lid Nationale Windsurfselectie

1988 – 1996
Coach van diverse surfselecties, van regionaal tot commerciële Olympische ploeg

Diverse bestuursfuncties binnen KNWV en IYRU
(Wereld Zeil- & Surffederatie)

Wedstrijdleider bij diverse nationale en internationale
Surfkampioenschappen

1998 – 2003
Gastcolleges Katholieke Universiteit Brabant

2004 – 2007
Lid oudergeleding Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad Primair Openbaar Onderwijs Haarlemmermeer

Hobby’s:

Skiën, schaatsen, golf, surfen, koken



 beschikbaar?