T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim management & consultancy HR-admin&payroll

Interim management & consultancy HR-admin&payroll

Werkervaring interimmanager

(VORIGE) OPDRACHTGEVERS

November 2011 – Heden

ASTELLAS PHARMA EUROPE B.V.
Tijdelijke invulling van de functie Supervisor HR Services met name gericht op het operationeel houden van de ongoing business.

Augustus 2010 – December 2011

SCHWEPPES INTERNATIONAL LIMITED
Tijdelijke invulling van de functie Compensation & Benefits Specialist in een zeer internationale omgeving, gericht op het operationeel houden van de ongoing business. Daarnaast advies/voorstel aan Senior Director HR ten aanzien van procesoutsourcing en verdere professionalisering.

Persoonlijke bijdrage
Als interim C&B Specialist verantwoordelijk voor de operationele werkzaamheden. Daarnaast als externe adviseur verantwoordelijk voor de verdere uitwerking van procesverbeteringen.
• Uitvoeren dagelijkse C&B issues (pensioen, zorgverzekering, personeelsmutaties, etc)
• Verzorgen aanvragen m.b.t. buitenlandse werknemers (werkvergunning, 30%, etc)
• Aansturing NL Payroll (incl. schaduwpayroll) en buitenlandse payroll providers
• Efficiency en kwaliteitsslag m.b.t. Financiële HR-zaken
• Vernieuwde opzet job profiles (m.b.v. HayGroup)
• Projectmanagement SAP HR implementatie
• Advies t.a.v. verder professionaliseren van de huidige functie en voorstellen welke zaken uit te besteden

Juli 2009 – April 2010

ASTELLAS PHARMA EUROPE B.V.
Tijdelijke invulling van de functie Supervisor HR Services met name gericht op het operationeel houden van de ongoing business. Daarnaast advies/voorstel aan Senior HR Director ten aanzien van procesoptimalisatie en verdere professionalisering van de afdeling HR Services.

Persoonlijke bijdrage
Als interim Supervisor HR Services verantwoordelijk voor de operationele werkzaamheden. Daarnaast als externe adviseur verantwoordelijk voor de verdere uitwerking van procesverbeteringen.
• Aansturing van de afdeling
• Bewaken productie-proces (planning, voortgang en kwaliteit)
• Ondersteuning/advies m.b.t. upgrade SAP HR vanuit key-user positie
• Voorstellen/uitwerking/implementatie procesverbetervoorstellen
• Creëren draagvlak en managen veranderproces binnen afdeling


Augustus 2008 – April 2009

ERICSSON TELECOM
Als gevolg van het vertrek van het Hoofd Salarisadministratie is besloten om onafhankelijk advies in te winnen inzake de verdere positionering van deze afdeling. Belangrijke aandachtsgebieden hierbij zijn het mogelijk outsourcen van de Salarisadministratie, de onderlinge relaties tussen SA-HRlocal-SSC en de global ontwikkelingen. Het SSC in Nederland is 1 van de 10 SSC’s wereldwijd en zal bepaalde activiteiten overhevelen naar Manila. Eén van de gevolgen hiervan is een nieuw op te zetten HR Contact Center, waar ook de Salarisadministratie bij betrokken is. Daarnaast is men vanuit Global HR bezig met een pre-study voor een global payroll solution welke binnenkort zal worden afgerond.

Persoonlijke bijdrage
Als interim hoofd Salarisadministratie verantwoordelijk voor de operationele werkzaamheden. Daarnaast als externe adviseur verantwoordelijk voor het herpositioneren van de Salarisadministratie.
• Aansturing van de afdeling
• Bewaken productie-proces (planning, voortgang en kwaliteit)
• Ondersteuning/advies m.b.t. complexe issues (regelgeving/berekeningen/expats)
• Advies en uitwerking van een visie m.b.t. de Salarisadministratie (herpositionering, in-/outsourcing)
• Bewustwording en commitment bij management en afdeling
• Herziening contractuele afspraken met externe leverancier
• Voorstellen en doorvoeren van procesverbeteringen


December 2008 - Januari 2009

PPG EUROPE
I.v.m. de overname van SigmaKalon door PPG worden een aantal stafafdelingen gemigreerd naar een nieuw op te zetten entiteit. Dit heeft consequenties voor de bestaande inrichting in SAP HR en de payroll.

Persoonlijke bijdrage
Het bieden van overall projectmanagement en advies en ondersteuning gedurende dit traject.
• Bewaken voortgang, bevindingen/issues, acties en besluiten
• Opzetten en (laten) uitvoeren van Testcases
• Afstemming en overleg met manager HR/Salarisadministratie
Mei 2007 – September 2008

STIBBE ADVOCATEN
Als gevolg van de voorgestelde verbeteringen in de HR-processen is besloten een nieuw HR-systeem te implementeren. Hierbij wordt op basis van een pakketselectie met als uitgangspunt de eisen en wensen van de organisatie besloten om PeopleSoft HCM te implementeren waarbij de payroll activiteiten zullen worden ge-outsourced. Naast de inrichting van de basis HR-administratie inclusief Payroll zijn Employee Selfservice, Recruitment en Management Informatie belangrijke speerpunten in dit traject met redelijk veel maatwerk. Parallel aan dit traject wordt ook intensieve ondersteuning geboden aan het actualiseren en herontwikkelen van nieuwe arbeidsvoorwaarden, het invoeren van een nieuwe beoordelingssystematiek en het genereren van management informatie.

Persoonlijke bijdrage
Als projectleider nieuw HR-systeem namens Stibbe verantwoordelijk voor de implementatie van PeopleSoft HCM, inclusief de realisatie van koppelingen met externe applicaties.
• Beoordelen projectplan van de implementatiepartner
• Bewaken planning en voortgang
• Beschikbaarstellen resources
• Deelname stuurgroep
• Beoordelen opgeleverde producten (o.a. business blueprint, functionele ontwerpen, werkinstructies)
• Opstellen en (laten) uitvoeren van testcases
• Opstellen en (laten) uitvoeren van conversieplan
• Implementeren/begeleiden nieuwe werkwijze


Mei 2007 – Januari 2008

SIGMAKALON BV
Ten behoeve van de “Group” - een onderdeel van de SigmaKalon organisatie - wordt de personeelsadministratie opgezet in SAP HR. Dit als voorbereiding op de implementatie van Employee Selfservice en vervolgens de transitie van Paymaster naar SAP HR/Payroll. Een opvallend aspect in dit personeelsbestand is de grote groep buitenlanders en expats.

Persoonlijke bijdrage
Het bieden van overall projectmanagement en advies en ondersteuning gedurende dit traject.
• Opzetten Plan van Aanpak en planning
• Bewaken voortgang, bevindingen/issues, acties en besluiten
• Opzetten en (laten) uitvoeren van Testcases
• Opzetten en (laten) uitvoeren van Conversie
• Afstemming en overleg met HR manager Group en manager HR/Salarisadministratie Deco


Juli 2006 – April 2007

STIBBE ADVOCATEN
In verband met het vertrek van de HR Controller is besloten om deze functie voorlopig op interim basis in te vullen. Tegelijkertijd zal worden bekeken of het outsourcen van de salarisadministratie een optie is en/of dat de kwaliteit en de efficiency van de HR-processen verbeterd kunnen worden. Dit zal ook bijdragen aan een vernieuwde profielschets van de functie van HR Controller.

Persoonlijke bijdrage
Tijdelijk invullen van de huidige functie van HR Controller.
• Overall bewaking van HR financiële aspecten
• Applicatiebeheer van alle HR-systemen
• Afstemming en overleg met HR manager, COO en Finance manager
• Verzorgen van complexe salarisberekeningen (expats e.d.)
• Verzorgen van Management Informatie en rapportages
• Advies op het gebied van arbeidsvoorwaarden en sociale- en fiscale wet- en regelgeving
• Kwaliteitsverbetering van HR processen en systemen
• Controle op mutatieverwerking van personeels- en salarisgegevens (AO/IC)


Januari 2006 – Juli 2006

SIGMAKALON DECO (SIGMA COATINGS)
In verband met de verschillende wijzigingen op het gebied van wet- en regelgeving en de implementatie van WALVIS (electronische loonaangifte) in SAP HR wordt een traject opgestart om deze zaken functioneel te testen.

Persoonlijke bijdrage
Als Payroll Consultant advies en ondersteuning geboden op het gebied van functionele testactiviteiten.
• Opzetten en uitvoeren van Testcases
• Vastleggen, terugkoppelen en bewaken van bevindingen
• Afstemming en overleg met manager HR/Salarisadministratie


December 2005 – Juni 2006

MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN
De stafafdeling directie P&O zit midden in een reorganisatie. Als gevolg hiervan vindt een veranderingstraject plaats met als als opdracht een vernieuwde directie P&O neer te zetten welke efficienter en kwalitatief beter werk verricht. Er wordt een projectorganisatie neergezet met verschillende werkgroepen.

Persoonlijke bijdrage
Als werkgroepleider verantwoordelijk voor een 3-tal deelprojecten:
• Trekker werkgroep Informatiestromen op het gebied van arbeidsvoorwaarden en wet- en regelgeving;
• Trekker werkgroep Management Informatie (pMI en verplichte rapportages);
• Trekker werkgroep SAP HR datagegevens (quickscan kwaliteit datagegevens)


Augustus 2005 – November 2005

TATA CONSULTANCY SERVICES
Vanuit India is besloten een Global Payroll Solution op de markt te brengen gebaseerd op SAP HR. Vanuit het Europese hoofdkantoor te Amsterdam wordt een basis opzet gemaakt om de functionaliteit van de Nederlandse Payroll te integreren in een standaard SAP HR oplossing.

Persoonlijke bijdrage
Als Payroll Consultant inzicht gegeven in het Nederlandse Payroll proces. incl. wet – en regelgeving.
• Opstellen procesflow diagrams
• Opstellen van functionele procesbeschrijving HR/Payroll
• Opstellen standaard Questionnaire voor bedrijfsanalyse in relatie tot payroll verwerking
• Advies op het gebied van pricing (outsourcing payroll verwerkingskosten)
• Opstellen standaard Business Blue Print voor Productieondernemingen
• Opstellen standaard service level agreement SAP HR
• Vertalingen maken van wet- en regelgeving

Juni 2005 – Juni 2006

MINISTERIE VAN ECONOMISCHE ZAKEN
Rijksbreed is besloten een Shared Service Center HRM in te richten gebaseerd op SAP HR (project P-Direkt), met elementen als payroll, selfservices, digitale p-dossiers en uniforme processen. Elk departement is hierbij zelf verantwoordelijk om de eigen programma-organisatie in te richten, vanwaaruit het projectmanagement en coördinatie voor de aansluiting op het SSC kan plaatsvinden.

Persoonlijke bijdrage
Als implementatiemanager verantwoordelijk voor de “binnenkant” van het project (proces-kant).
• Rechterhand van de programmamanager EZ
• Opstellen projectplan implementatie P-Direkt voor EZ (incl. planning)
• Opstellen Kosten-Baten analyse
• Voorzitter projectteamoverleg
• Linking pin tussen afdelingen P&O en I&A
• Volgen van de rijksbrede ontwikkelingen na de breuk met de mogelijke externe ICT-partner in oktober
• Opstellen projectplan invoering zelfbediening voor EZ


April 2005 – Mei 2005

DETAILRESULT B.V.
Door bepaalde activiteiten samen te voegen hebben Dirk van den Broek en Dekamarkt besloten een Shared Service Center in te richten. Dit betekent o.a. ook het integreren van de Personeels- en Loonadministratie van beide organisaties. Om een keuze te kunnen maken welke processen en systemen daarvoor als uitgangspunt worden genomen is een onderzoek ingesteld met als resultaat een advies richting de stuurgroep.

Persoonlijke bijdrage
Als consultant verantwoordelijk voor de inventarisatie, analyse en eindrapport.
• Procesbegeleiding
• Opstellen/bewaken planning
• Afnemen interviews
• Opstellen rapport


Maart 2004 – Maart 2005

KIJKGRIJP DEKAMARKT N.V.
Kijkgrijp DekaMarkt N.V. is een grote supermarktketen voornamelijk gelegen in Noord-Holland en telt ongeveer 5000 medewerkers. Op de afdeling Loonadministratie vindt een bewerkelijk productieproces plaats. Na een vooronderzoek geïnitieerd door de afdeling P&O wordt een veranderingstraject gestart om de loonadministratie te professionaliseren, waarbij efficiency en kwaliteit belangrijke aspecten zijn.

Persoonlijke bijdrage
Als interim coördinator en projectmanager verantwoordelijk voor enerzijds de operationele zaken, anderzijds voor de uitvoering en implementatie van de voorgestelde aanbevelingen.
• Aansturen afdeling Loonadministratie
• Continuïteit operationele zaken
• Keuze bepaling: wel/geen outsoucing
• Werving & selectie van nieuwe kandidaten voor de Loonadministratie
• Opstellen/bewaken Plan van Aanpak/planning en voortgang veranderingstraject
• Omgevingsmanagement
• Aansturen projectteam
Juli 2003 – Februari 2004

SIGMAKALON SERVICES BV
Sigmakalon Services BV vormt de Holding voor Sigma Coatings BV welke o.a. verantwoordelijk is voor belangrijke zaken op het gebied van IT. Een belangrijke verandering in het procesoptimalisatie-traject is de implementatie van het bruto-netto systeem van SAP HR voor een 3-tal business units. Dit ter vervanging van een interface tussen SAP HR en een externe salaris provider. Parallel aan dit traject vindt er ook een technische systeemintegratie plaats van SAP HR met het SAP Core-systeem van SigmaKalon.

Persoonlijke bijdrage
Als projectmanager de implementatie begeleiden van de bruto-netto verwerking met SAP HR, inclusief het outsourcen van het functioneel beheer. Daarnaast tevens verantwoordelijk voor de technische systeemintegratie. Hierbij komen de volgende werkzaamheden aan bod:
• Opstellen/bewaken planning en voortgang
• Zorgen voor commitment vanuit organisatie
• Contractuele afspraken met externe leverancier
• Aansturen projectteam
• Opzetten en begeleiden gebruikers(acceptatie)testen
• Implementeren/begeleiden nieuwe werkwijze


Januari 2003 – Februari 2004

SIGMA COATINGS BV
Oplossen operationele knelpunten en het bepalen van een visie voor de toekomst. Onderdeel hierbij was de afweging om bepaalde activiteiten uit te besteden. Hierbij heeft een veranderingstraject plaatsgevonden ten aanzien van de huidige processen.

Persoonlijke bijdrage
Als Interim hoofd Salarisadministratie de continuiteit van operationele werkzaamheden bewaken. Opstellen van een plan om deze afdeling te professionaliseren door o.a. het optimaliseren van processen en het reorganiseren van de afdeling. Hier vallen de volgende werkzaamheden onder:
• Advies organisatie
• Opstellen plan van aanpak optimaliseren processen
• Opstellen planning
• Herstructureren afdeling
• Voeren van sollicitatie gesprekken
• Aansturen/coachen afdeling
• Bewaken continuiteit operationele werkzaamheden


Maart 2002 – December 2002

INTERPOLIS
Integratie personeels- en salarisadministratie van de Marktorganisatie Pensioenen met SAP HR vanuit het Interpolis Concern. De Marktorganisatie Pensioenen bestaat uit een aantal gefuseerde onderdelen waarbij oude systemen vervangen worden door het reeds geimplementeerde SAP HR bij Interpolis.

Persoonlijke bijdrage
Als projectleider namens de klant (Marktorganisatie Pensioen) verantwoordelijk voor de integratie met SAP HR. Hier zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Opstellen planning
• Opstellen Plan van Aanpak
• Opstellen Veranderplan
• Communicatie met de Marktorganisatie Pensioen
• Intermediair tussen klant en SAP projectteam


Januari 2002 – Maart 2002

FLEXMASTER V&F
Flexmaster is een standaard Back-Office product specifiek ontwikkeld voor de uitzendbranche, met als doel het verlonings en facturatie proces (V&F) in service aan te kunnen bieden aan cliënten.

Persoonlijke bijdrage
Als projectmedewerker de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Productontwikkeling en definiëring
• Opzetten/ontwikkelen demo systeem
• Het geven van presentaties op het gebied van de HR-oplossing aan potentiële cliënten


November 2001 – Januari 2002

START UITZENDORGANISATIE
Start Nederland houdt dagelijks ruim 13.500 detacheringskrachten aan het werk. Dit aantal neemt sterk toe, waarmee Start het marktleiderschap in detacheren kan uitbreiden. Daarnaast biedt Start dagelijks circa 45.000 flexkrachten met een uitzendcontract een werkkring.
Het verlonen en factureren wordt door Start gezien als kernactiviteit. Onder de naam Redesign Back Office (RBO project) is een nieuw systeem in ontwikkeling dat dit proces veel efficiënter en effectiever laat verlopen.

Persoonlijke bijdrage
Als projectmedewerker de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Ondersteuning coördinatie Ketentest
• Analyse bevindingen Ketentest
• Vastleggen/beheren bevindingen Ketentest
• Ondersteuning Schaduwdraai-traject
• Ondersteuning Batchplanning
• Opzetten/uitvoeren van testcases tbv GAK-rapportage


September 2001 – November 2001

CMG MASTERCLASS SAP HR
Interne opleiding SAP HR bij CMG gevolgd, waarbij de volgende modules zijn behandeld:
• Personnel Administration (PA)
• Personnel Development (PD)
• Time Management
• Recruitment
• Payroll
• Authorization
• ABAP


Januari 2001 – Juli 2001

IMPLEMENTATIE SAP HR
Bij Sodexho Nederland, een grote cateraar, is in juli 2000 begonnen met de implementatie van SAP HR. Hierbij is het in eigen beheer ontwikkelde personeelssysteem PIMS vervangen. Naast de inrichting van de module PA is ook de SAP Payroll ingezet ten behoeve van ca. 7.000 employees. Daarnaast is er specifiek maatwerk ontwikkeld ten behoeve van het factureringsproces, journaalboekingen en de koppelingen met diverse andere applicaties. Bij de roll-out waren ongeveer 60 eindgebruikers betrokken.
In juli 2001 is men Live gegaan met SAP HR, inclusief payroll.

Persoonlijke bijdrage
Als projectleider de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Aansturing projectteam
• Communicatie met key-users
• Communicatie met stuurgroep
• Bewaking scope volgens Plan van Aanpak
• Bewaking tijd en budget
• Overview project


Oktober 2000 – Januari 2001

IMPLEMENTATIE PMS/PAYFACT
Bij Renault Nederland N.V., een frans autoconcern, is het salarissysteem vervangen door PMS en Payfact. Door de korte doorlooptijd werd grote waarde gehecht aan snelheid, professionaliteit en accuratesse.

Persoonlijke bijdrage:
Als supervisor de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Project overview
• Advies aan Customer Account Supervisor
• Advies aan cliënt


Oktober 2000 – Januari 2001

IMPLEMENTATIE PMS/PAYFACT
Bij Verkerk Groep B.V., een keukenleverancier, is het personeels- en salarissysteem vervangen door PMS en Payfact. Door de korte doorlooptijd werd grote waarde gehecht aan snelheid, professionaliteit en accuratesse.

Persoonlijke bijdrage:
Als supervisor de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Project overview
• Advies aan Customer Account Supervisor
• Advies aan cliënt
• Verzorgen conversietabel



September 2000 – Januari 2001

IMPLEMENTATIE PMS/PAYFACT
Bij een aantal bedrijfsonderdelen van de Koninklijke Vopak N.V., een grote transportorganisatie van voornamelijk chemische producten, is het personeels-/tijdregistratiesysteem en het salarissysteem vervangen door PMS en Payfact. Doordat men te maken had met de vervanging van een maatwerk applicatie, de weerstand aan de gebruikerszijde om geïntegreerd te worden met de rest van de organisatie en de wetswijzigingen per 1 januari 2001 was dit geen eenvoudig project. Ingaande 1 januari 2001 is men live gegaan met PMS/Payfact.

Persoonlijke bijdrage:
Als projectleider de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Opstellen Plan van Aanpak
• Opstellen/bewaken planning en budget
• Communicatie met key-users
• Opstellen conversietabel
• Verzorgen infrastructuur (decentrale organisatie)
• Verzorgen van interfaces
• Implementatie Wet BOL (afschaffing Overhevelingstoeslag)
• Organiseren en geven van opleiding


Augustus 2000 – Oktober 2000

IMPLEMENTATIE SAP HR
Bij Laurus, een grote supermarkt-keten, is voor een aantal CAO’s SAP HR, inclusief Time Management en Payroll, geïmplementeerd.

Persoonlijke bijdrage:
Als functioneel consultant de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Verzorgen communicatie tussen gebruikers en ontwikkelteam
• Begeleiden en ondersteunen van acceptatietest fase


April 2000 – Augustus 2000

INTERIM MANAGEMENT
Bij PricewaterhouseCoopers, een advies en accountancy organisatie, is voor een bepaalde periode interim management geboden ten behoeve van de International Payroll afdeling. Hierbij was het doel om continuïteit te waarborgen en veranderingsmanagement door te voeren.

Persoonlijke bijdrage:
Als interim manager de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Aansturen afdeling van 10 personen
• Managen van periodieke activiteiten
• Herdefiniëring van processen


Oktober 1999 - April 2000

DIVERSE IMPLEMENTATIES PMS/PAYFACT
Bij diverse cliënten is het personeels- en salarissysteem PMS/Payfact geïmplementeerd.

Persoonlijke bijdrage:
Als Customer Account Supervisor de volgende werkzaamheden zelfstandig uitgevoerd:
• Projectleiding/-management
• Informatie-analyse
• Systeem inrichting
• Verzorgen conversietabel
• Verzorgen interface(s)
• Verzorgen opleidingen
• Cliënten begeleiding


Juni 1999 – Januari 2000

IMPLEMENTATIE PMS/PAYFACT
Bij Pechiney Nederland N.V., een grote internationale onderneming in de metaal-branche is het personeels- en salarissysteem PMS/Payfact geïmplementeerd. Belangrijk aspect hierbij was de koppeling met SAP FI/CO en de mogelijkheid om gegevens uit te wisselen met SAP HR van het Franse moederbedrijf.

Persoonlijke bijdrage:
Als Customer Account Supervisor de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
• Assistentie Projectleiding/-management
• Advies en begeleiding cliënt

DIENSTBETREKKINGEN

April 2003 - heden

ZELFSTANDIG ONDERNEMER

Met ingang van 1 april 2003 officieel gestart als zelfstandig ondernemer. De werkzaamheden bestaan uit interim management en consultancy op het gebied van personeels- en salarisadministratie.


April 1999 – April 2003

DIENSTBETREKKING CMG

Per april 1999 in dienst getreden bij CMG Bedrijfsinformatiesystemen B.V. te Amstelveen als Customer Account Supervisor. Hierbij verantwoordelijk gesteld als Projectleider voor implementaties van de producten PMS en Payfact bij diverse cliënten.
Met ingang van januari 2001 getransfereerd naar het SAP HR Competence Centre van CMG te Rotterdam. Hierbij diverse opdrachten uitgevoerd, vooral gericht op projectleiding en consultancy.


Januari 1987 – April 1999

DIENSTBETREKKING VAN GEND & LOOS B.V.

Van Gend & Loos B.V. is een transport organisatie met een netwerk door geheel Nederland. Het vervoer varieert van pakketjes tot complete verhuizingen. Door de overname door Nedlloyd werd dit netwerk nu ook internationaal beschikbaar. Van Gend & Loos telt ca. 3000 actieve employees, waarvan het merendeel uit chauffeurs en loodsmedewerkers bestaat.

Functie: Projectmedewerker implementatie SAP HR

Werkzaamheden:
• Verantwoordelijk voor de inrichting en optimalisatie van SAP Payroll
• Materiedeskundige
• Adviesfunctie projectteam
• Adviesfunctie Nedlloyd
• Aanspreekpunt diverse Nedlloyd bedrijven
• Aansturing key-users
• Training key-users

Functie: Medewerker Administratieve Organisatie

Werkzaamheden:
• Opstellen procesbeschrijvingen
• Adviesfunctie optimalisatie administratieve processen

Functie: Hoofd Salarisadministratie

Werkzaamheden:
• Manager team van 5 personen
• Reorganiseren/optimaliseren van de afdeling
• Adviesfunctie op het gebied van sociale en fiscale wetgeving
• Doorboeking financieel systeem
• Intermediair tussen afdeling Automatisering en Salarisadministratie
• Intermediair tussen afdeling P&O en Salarisadministratie

Functie: Medewerker Salarisadministratie

Werkzaamheden:
• Opstellen dagloonberekeningen ten behoeve van WAO uitkeringen
• Diverse administratieve werkzaamheden
• Systeembeheer

Opleiding interimmanager

BEROEPSOPLEIDING

Opleiding: Opleidingsinstituut:

Structured Programming EduShare
Administratieve Organisatie KPMG
Beheerder Time400, tijdregistratiesysteem Limbith
AMBI HE.0, HE.1, HE.2 NOVI
FlexQl Report Writer COM2000
Systeembeheer Novell netwerk Micropraktijken
Oort-wetgeving KPMG
Loonadministratie LOI
Systeembeheer IBM systeem 36 IBM
Loonadministratie Gudde & Brinkman
HAVO College de Klop te Utrecht

NEDLLOYD TRAINING

Cursus: Opleidingsinstituut:

Coaching Nedlloyd
Leidinggeven Nedlloyd


SAP CURSUSSEN

Cursus: Opleidingsinstituut:

SAP HR Certificering release 4.6 SAP Nederland te Den Bosch
SAP HR Masterclass CMG Competence Centre
SAP Payroll Customizing SAP Nederland te Den Bosch
SAP HR PA/PD SAP Nederland te Den Bosch
SAP Overview HR SAP Nederland te Den Bosch
SAP/R3 Overview SAP Nederland te Den Bosch


CMG TRAINING

Cursus: Opleidingsinstituut:

PSU, Basistrainingen communicatieve en sociale aspecten CMG, Diensten
CPM-1, CPM-2 (Projectmanagement) CMG, Diensten
MOLE, Motiveren en Leidinggeven CMG, Diensten
PMS Basis / Beheer CMG, Personeels- en Salarissystemen
Payfact Gevorderden CMG, Personeels- en Salarissystemen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PROGRAMMEERTALEN

RPG400
EXAT (AMBI)
CLIPPER 5.2


SOFTWARE PAKKETTEN

Perman II
PeopleSoft HCM
SAP HR
PMS (CMG Personeels Management Systeem)
Payfact (CMG Salarissysteem)
Propay (CMG Loonberekenings software)
LKB (Kluwer Loonberekenings software)
Beaufort (RAET)
Proforma (RAET)
ASAP (RAET Salarissysteem)
Cevisal (CVI Salarissysteem)
EMIS (IBS Consist Personeels- Salarissysteem)
Nedpos (Nedlloyd Personeels Ondersteunend Systeem)
Nedsal (Nedlloyd Salarissysteem)
PRIS (CVI Personeels, Registratie en Informatie Systeem)
Time400 (Tijdregistratiesyteem)
MS-Office (Word, Excel, Outlook)


TOOLS/METHODES

Query AS400, Dataflex Query
Middels deze query tools kunnen eenvoudige tot zeer complexe rapportages worden gebouwd.

Leidinggeven



Talenkennis interimmanager

TAALBEHEERSING

Taal mondeling schriftelijk

Nederlands Goed Goed
Engels Goed Goed
Duits Redelijk Matig


Overig

Richard is na zijn HAVO opleiding te hebben afgerond begonnen als medewerker salarisadministratie bij Van Gend & Loos B.V. waar hij vanaf 1987 werkzaam is geweest.

In 1989 is Richard zich gaan bezighouden met het systeem-/netwerkbeheer en later ook het totale applicatiebeheer op de centrale salarisadministratie. Vanwege de specifieke kennis van zaken die hij had opgebouwd in dit vakgebied en de opgedane ervaring is Richard in januari 1995 tot Hoofd Salarisadministratie benoemd. Daar heeft hij tot eind 1997 leiding gegeven aan een team van 5 personen en was daar eindverantwoordelijk voor de totale personeels- en salarisadministratie, inclusief tijdregistratiesysteem. Met name het verbeteren en optimaliseren van de werkprocessen was gedurende deze periode een belangrijk aspect.

In januari 1998 is Richard begonnen als medewerker Administratieve Organisatie binnen dezelfde onderneming met als doel om nu ook buiten de Salarisadministratie voor procesverbeteringen te zorgen. Doordat in datzelfde jaar ook een project van start ging om SAP HR te implementeren binnen de gehele moederorganisatie in Nederland en besloten werd om daarbij ook de Payroll in te richten, is aan Richard gevraagd of hij als materiedeskundige deel wilde nemen aan het projectteam en daarbij eindverantwoordelijk zou worden gesteld voor de SAP Payroll implementatie. Belangrijke werkzaamheden daarbij waren: inrichting systeem, adviseren projectteam, aanspreekpunt diverse dochterondernemingen en de begeleiding van key-users. Op 1 januari 1999 is SAP HR, inclusief de Payroll verwerking voor 20.000 afrekeningen succesvol live gegaan.

In april 1999 is Richard in dienst getreden bij CMG Bedrijfsinformatiesystemen, Divisie Personeels- en Salarissystemen Amstelveen, als Customer Account Supervisor. Hij was daar in die functie verantwoordelijk voor de implementatie van de CMG producten PMS en Payfact bij diverse cliënten.
Vanaf april 2000 is Richard als interim manager op de International Payroll afdeling gedetacheerd geweest bij PricewaterhouseCoopers. Daar gaf hij leiding aan een team van 10 personen welke verantwoordelijk waren voor de totale salarisverwerking van ca. 150 internationale cliënten.
Medio september 2000 is Richard ingeschakeld als intermediair tussen eindgebruikers en ontwikkelaars in een SAP HR implementatie bij Laurus (o.a. Super De Boer). Belangrijkste taak daarbij was de communicatie met de betrokken partijen en het geven van ondersteuning tijdens de acceptatie fase.

Vanaf 1 januari 2001 is Richard werkzaam bij het SAP Competence Centre van CMG in Rotterdam als functioneel consultant SAP HR. Daar neemt hij een project over als projectleider bij de implementatie van SAP HR bij Sodexho Nederland (o.a. Van Hecke). Met name sturing aan het projectteam en communicatie met de cliënt waren daarbij belangrijke aspecten.
In november 2001 is Richard gaan deelnemen aan het Redisign-Back-Office project bij Start Uitzendorganisatie in Gouda. Daar heeft hij ondersteuning gegeven aan de coördinator van de “Ketentest” tot januari 2002.

Medio maart 2002 wordt Richard ingezet als projectleider bij Interpolis namens markorganisatie Pensioenen. Hierbij vertegenwoordigt hij de organisatie bij de integratie op het SAP HR systeem bij Interpolis. Gedurende dit project is Richard ook verantwoordelijk geweest voor het SAP HR projectteam en voor de coördinatie van de integratietest. Op 1 januari 2003 zijn de oude systemen definitief vervangen door SAP HR.

Mede door zijn functionele achtergrond (meer dan 20 jaar ervaring) en de opgedane systeemkennis van verschillende HR en Payroll producten is Richard goed in staat zich te verplaatsen in de rol van de cliënt. Hij begrijpt de eisen en wensen van de cliënt maar behoudt zijn objectieve expertise om de juiste adviezen af te kunnen geven. Daarnaast is Richard een uitgesproken teamleider en -player met een open stijl van communiceren.

De werkzaamheden waarvoor Richard ingezet kan worden richten zich met name op interim management en business consultancy in een HRM- en/of financiële omgeving. Hierbij moet o.a. gedacht worden aan leidinggeven, verzorgen van continuiteit en kwaliteit, optimalisatie van processen, opstellen van procedures, automatiseringstrajecten en projectbegeleiding.
Richard handelt als zelfstandig ondernemer onder de naam Interim Management & Consultancy op het gebied van personeels- en salarisadministratie.


INTRODUCTIE

De dienstverlening bestaat uit interim management en consultancy op het gebied van personeels- en salarisadministratie. Hierbij ligt de nadruk op organisatorische en ondersteunende activiteiten gezien vanuit de processen.
De aanleiding voor de opdrachten die door de dienstverlening kunnen worden uitgevoerd zijn met name veranderingsprocessen in organisaties. Dit kan komen door fusies van bedrijven en afdelingen, maar ook door integraties van systemen of invoering/vervanging van systemen in het algemeen.
Interim management functies in deze dienstverlening zijn o.a.:
• Tijdelijke vervanging van hoofd Personeels- en Salarisadministratie
• Coördinator Personeels- en Salarisadministratie
• Projectleider implementatie Personeelssysteem en/of Salarissysteem
Bij consultancy binnen dit vakgebied moet o.a. gedacht worden aan:
• Advies en ondersteuning bij de inrichting en uitvoering van personeels- en salarisadministraties
• Begeleiding bij automatiseringsprojecten (pakketselecties, implementaties, conversie, interfaces, etc.)
• Verbetering en optimalisatie van processen (administratieve organisatie en interne controle)
• Intermediair tussen automatiseringsafdeling en P&O/HRM-afdeling
Verder is het reorganiseren van de personeels- en salarisadministratie een speerpunt daar waar het gaat om verbeteren en optimaliseren van de processen om kwaliteit en continuïteit te waarborgen.



 beschikbaar?