Flex Manager

 Beschikbaarheid opvragen

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager ai

manager ai

Werkervaring interimmanager

2000 – heden, DGA Menaggio B.V., ondernemer/ ZP-er en tijdelijk manager/bestuurder en consultant; uitvoeren van opdrachten in zorgomgevingen. Enkele recente voorbeelden:

-Projectleider integratie dagbesteding Frion, InteraktContour en RIBW groep Overijssel (januari 2016 - juni 2016), integreren van de WMO aandelen van dagbesteding van drie organisaties. Verkennen en voorbereiden van de samenwerkingsmogelijkheden.

-Interim-manager bedrijfsvoering poliklinieken ouderen en volwassenen GGZ Rivierduinen Midden Holland en Rijnstreek (april 2015-december 2015) herstarten complex en gestagneerd veranderproces, bedrijfsvoering financieel en inhoudelijk in balans brengen, vertrouwen werkvloer herstellen.

- Organisatiecoach GGZ WNB (2012 – januari 2015), activeren en leiden van de organisatie bij afstemmen producten op invoering van de WMO en andere transities.

- In voor zorg-coach GGZ Centraal voor beddenreductie ouderenpsychiatrie (januari 2013 tot mei 2014). Resultaten:

- WMO regiocoach Kop van Noord Holland (juni 2014- november 2014), vraagbaak, coach en inspirator 3D transitie gemeenten in de regio (Den Helder, Hollands Kroon, Schagen en Texel).

-Interim-manager cliëntenlogistiek en plaatsingscoördinatie bij Arkin GGZ Amsterdam (2011-2012) ,

- Interim programmamanager zorglogistiek en zorgondernemer chirurgische vakken Saxenburgh Groep Hardenberg (2009 - 2010).

- Interim-manager patiëntenlogistiek Gelre ziekenhuizen, Apeldoorn. (2007/2008).

2005 – 2006 Bestuurder en medeoprichter Rheo Guarda, Medisch Specialisten Centrum Breukelen (privékliniek voor burn-out en aanverwante aandoeningen); Voorbereiding, realisatie en eerste opbouw privé-polikliniek t/m 6 maanden na de start.

2000 – 2005 Bestuurder/directeur Johnson & Walters B.V., zorgmanagement en zorgorganisatie, Uithoorn (2000-2005). Advies en tijdelijk management voor ziekenhuizen, GGZ en ouderenzorg.

1996 – 2000, Directeur Meurs AortA, consultants voor de zorgsector, Beusichem en Woerden; Algehele commerciële en inhoudelijke leiding, herpositionering dienstverlening. Uitvoering projecten in ziekenhuizen, GGZ en ouderenzorg.

1995 – 2000, Directeur Meurs Organisatieadviseurs, HRM advies, Woerden; Algehele commerciële en inhoudelijke leiding, herpositionering dienstverlening. Div. projecten bij overheden en zakelijke dienstverleners

1994 – 1995, Senior organisatieadviseur Bestuur en Management Consultants (BMC), Leusden; Opdrachten voor lagere overheden op terrein van verandermanagement

1990 – 1994, Manager KPMG Overheid, Gezondheidszorg en Not for profit (OGN), Den Haag; Opdrachten op financieel economisch terrein voor overheden

1984 – 1990, Stafmedewerker organisatieontwikkeling gevangeniswezen en kinderbescherming, Ministerie van Justitie, Veenhuizen, Amsterdam en Den Haag;

Opleiding interimmanager

− Postdoctorale Opleiding Management Consultant, Vrije Universiteit (1994), Master in Management Consultancy (MMC);
− Doctoraal pedagogische en andragogische wetenschappen, Rijksuniversiteit Groningen (1984).
− Aanvullend doctoraal bedrijfseconomie, Universiteit van Amsterdam/Rijksuniversiteit Groningen (1988);
− Interventiekunde bij IGOP (2008);
− Dale Carnegie Course effectief communiceren (1993);
− Doorlichten van groepen, postacademische leergang Rijksuniversiteit Leiden (1990);
− Personeelsmanagement, Instituut voor Bedrijfswetenschappen (1987);
− Filosofie voor bestuurders en managers, cursussen in “eigen beheer” (2007-2012)
− Vele kleinere workshops en trainingen op het terrein van zorg, management, bedrijfsvoering en aanverwante terreinen;

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaren en stevige persoonlijkheid met snel overzicht over complexe processen, bewaart rust en overzicht. Duidelijk en daadkrachtig, communicatief als luisteraar en spreker is helder en transparant voor zijn omgeving.
Brede achtergrond: expertise in complexe projecten zoals management van zorg in crises en bij samenwerkingsproblemen, afstemmen van zorgprocessen op behoeften van stakeholders of nieuwe regels, realiseren van samenwerking (zowel intern als tussen organisaties).
Bedreven in het samenwerken met (medische) professionals en procesverbetering. Geeft ruimte en verantwoordelijkheid aan professionals met heldere afspraken over de kaders. Motivator en coachend en verbindend leider. Breed overzicht over binnen een organisatie relevatie terreinen van HRM en Financiën tot logistiek en procesverbetering. Meer dan vijftien jaren leidinggevende ervaring. Zowel als bestuurder/directeur als binnen in uiteenlopende projecten.
Innovatief, onafhankelijk denken en pragmatisch handelen. Motto: Ik ben niet zo geïnteresseerd in waarom iets niet kan. Maar wel of we de voorwaarden kunnen creëren om het samen mogelijk te maken.
Bedrijfseconomische en gedragswetenschappelijke achtergrond: balans en verbinding tussen inhoud en beheer, tussen (be)denken en doen.

Talenkennis interimmanager

NL, EN, DU vloeiend
FR waar nodig
IT vakantieniveau

Overig

Toezichthoudende en overige ervaring:
− Extern vertrouwenspersoon integriteit TMG groep Amsterdam (2015- heden)
− Associé Ebben en partners (2014-heden), accountants, juristen en consultants
− Associé Emtrust (2015- heden), integriteit en organisatiecultuur
− Bestuursvoorzitter NGO oogzorg (1999 – 2008)
− Voorzitter fusiestuurgroep NGO ’s oogzorg (2006 –2007)


 Beschikbaarheid opvragen

Interim managers zoeken:


interimmanagement Opdrachtomschrijving :